Zerwana linka mechanizmu szyby elektrycznej jest jedną z najczęstszych awarii tego układu, szczególnie w starszych pojazdach lub tam, gdzie prowadnice nie były regularnie smarowane. Pierwszym symptomem jest brak ruchu szyby, spadek jednego jej końca lub dziwne trzaski wewnątrz drzwi. Naprawa polega na demontażu tapicerki drzwi, wykręceniu mechanizmu i ocenie, czy uszkodzeniu nie uległy inne części (np. rolki, prowadnice, zaczepy szyby). Istnieje możliwość wymiany samej linki, jednak wymaga to precyzyjnego montażu: starannego przeplecenia przewodu przez rolki, odpowiedniego naprężenia i zabezpieczenia koziołków lub sprężynek. Po zamontowaniu nowej linki należy sprawdzić płynność ruchu szyby i poprawne umieszczenie w prowadnicach – każda nierówność może powodować jej wyskakiwanie. Niezwykle pomocne są gotowe zestawy naprawcze dedykowane do danego modelu (linka, rolki, uchwyty i smar); trzeba jednak mieć pewność co do długości i wytrzymałości linki. Po złożeniu całości testuje się szybę kilkakrotnie w pełnych cyklach, pilnując, by nie pojawiało się zacięcie, a mechanizm nie blokował się pod koniec pracy.