Brak iskry w czasie jazdy to sytuacja, która może pojawić się nagle i prowadzi do natychmiastowych, wyraźnych objawów. Najbardziej oczywistym symptomem jest gwałtowne szarpnięcie lub całkowite zgaśnięcie silnika podczas jazdy – auto traci moc, przestaje reagować na gaz, a wskazówki obrotomierza i prędkościomierza gwałtownie opadają. W niektórych przypadkach silnik zaczyna pracować nierówno, pojawiają się przerwy w zapłonie, szarpanie, dławienie się i spadek mocy. Często towarzyszy temu zapalenie się kontrolki „check engine” lub innych lampek ostrzegawczych. Jeśli brak iskry dotyczy tylko jednego cylindra, silnik może dalej pracować, ale bardzo nierówno, z wyraźnym spadkiem mocy i intensywnym zapachem niespalonego paliwa z wydechu. Brak iskry na wszystkich cylindrach skutkuje natychmiastowym unieruchomieniem pojazdu – silnik gaśnie i nie daje się uruchomić do czasu usunięcia usterki. Przyczyną może być awaria cewki, modułu zapłonowego, czujnika położenia wału, przewodów zapłonowych, przekaźnika lub problem z masą. W nowoczesnych autach komputer rejestruje błąd i może przełączyć silnik w tryb awaryjny. Brak iskry w czasie jazdy wymaga natychmiastowej diagnostyki i naprawy, by uniknąć poważniejszych uszkodzeń silnika i układu wydechowego.