Uszkodzenie łożysk wału napędowego w samochodzie z napędem 4×4 objawia się stopniowo narastającym hałasem – początkowo to ciche buczenie lub wycie pojawiające się przy określonej prędkości (najczęściej ok. 50-90 km/h), które nasila się podczas przyspieszania i zanika przy wytracaniu prędkości. Z czasem pojawiają się drgania odczuwalne na nadwoziu, szczególnie podczas dynamicznego przyspieszania lub jazdy z większym obciążeniem. Jeśli zużycie łożysk jest zaawansowane, podczas jazdy mogą występować metaliczne stuki, zgrzyty przy zmianach obciążenia układu, a nawet chwilowe blokowanie wału. Dodatkowo uszkodzone łożyska powodują wycieki smaru w miejscach ich osadzenia oraz przegrzewanie się przegubów. Zignorowanie objawów prowadzi do poważnych uszkodzeń wału, półosi, a w skrajnym przypadku do zerwania napędu i unieruchomienia auta. W aucie 4×4 szybka reakcja i wymiana łożysk jest kluczowa: niedomagający wał napędowy mocno obciąża przekładnie i dyferencjały, pogarsza bezpieczeństwo i znacząco podnosi koszty potencjalnej naprawy.