Montaż emulatora napinacza pasa bezpieczeństwa to rozwiązanie stosowane głównie w autach powypadkowych, sportowych lub tam, gdzie usunięto seryjny napinacz pirotechniczny. Emulator symuluje obecność sprawnego napinacza, oszukując sterownik SRS oraz gasząc kontrolkę airbag. Pierwszym krokiem jest dokładna lokalizacja oryginalnej wtyczki napinacza – w większości aut znajduje się ona pod siedzeniem lub w tunelu środkowym, niekiedy pod dywanem przy słupku środkowym. Przed rozpoczęciem pracy należy bezwzględnie odłączyć akumulator i odczekać kilka minut, by rozładować kondensatory w SRS. Po znalezieniu wtyczki (najczęściej żółtej), należy zdemontować oryginalny napinacz, a wtyczkę podłączyć do emulatora – jest to urządzenie o określonej rezystancji (najczęściej 2–2,5 Ω), zamknięte w szczelnej obudowie. Dobrą praktyką jest zaizolowanie połączenia przed wilgocią i mechanicznymi uszkodzeniami. Nie należy lutować emulatora bezpośrednio do przewodów – zawsze używamy oryginalnych wtyczek, a w przypadku braku – pinów pasujących do konkretnego modelu auta. Po podłączeniu emulatora i ponownym podłączeniu akumulatora, kontrolka airbag powinna zgasnąć – jeśli nie, konieczna jest diagnostyka komputerowa i skasowanie błędu. Montaż emulatora to rozwiązanie wyłącznie tymczasowe – nie zapewnia realnej ochrony podczas wypadku i wyklucza homologację pojazdu do ruchu na drogach publicznych. Zawsze przed zastosowaniem emulatora należy rozważyć pełną naprawę systemu poduszek i napinaczy.