Jak przebiega regeneracja sprzęgła Haldex

Regeneracja sprzęgła Haldex to złożony proces polegający na kompleksowej naprawie i przywróceniu pełnej sprawności modułu odpowiedzialnego za przekazywanie napędu na tylną oś. Etap pierwszy to demontaż sprzęgła z pojazdu (spuszczenie oleju, odłączenie przewodów czujników i pompy oraz demontaż półosiek). Po zdjęciu obudowy dokonuje się oceny stanu mechanicznego (łożyska, wielopłytki, wałki, powierzchnie styku). Następnie sprzęgło poddaje się rozbiórce: czyści z opiłków, wymienia uszkodzone tarcze lub pierścienie uszczelniające, a także sprawdza i w razie potrzeby wymienia pompę ciśnieniową. Kolejny etap to wymiana filtra oleju (niewymieniane regularnie mogą zablokować przepływ i spowodować uszkodzenie pompy). Składanie wymaga zastąpienia niezdatnych do użytku pierścieni, uszczelek i tarcz nowymi, a następnie zalania systemu świeżym, fabrycznie zalecanym olejem Haldex. Po złożeniu przeprowadza się adaptację komputerową sprzęgła w aucie – usuwa błędy, kalibruje pozycje i sprawdza działanie wszystkich czujników. Zaleca się następnie krótką jazdę testową i powtórną kontrolę szczelności oraz działania sprzęgła. Cała operacja profesjonalna znacząco wydłuża żywotność napędu 4×4 i przywraca płynną pracę tylnego napędu.