Podczas szybkiego skręcania przeguby homokinetyczne pracują w ekstremalnych warunkach kątowych (do 47°) i obciążeniowych. Przegub zewnętrzny kompensuje zmianę kąta poprzez przesunięcie kulek w rowkach bieżni, co przy pełnym skręcie zwiększa naciski kontaktowe o 180% w stosunku do jazdy na wprost. W efekcie temperatura w strefie kontaktu kulka-bieżnia sięga 150°C, powodując chwilowe rozrzedzenie smaru i zwiększone zużycie. Kluczowe zjawiska: 1. Efekt gyroskopowy: kulki pod wpływem sił Coriolisa dążą do ustawienia prostopadłego do płaszczyzny skrętu, generując boczne obciążenia koszyka (do 800 N przy 3000 obr/min) 2. Nierównomierny rozkład obciążenia: tylko 3 z 6 kulek przenoszą 90% momentu przy maksymalnym skręcie 3. Wibracje torsyjne: rezonans przy 80-120 Hz objawiający się „trzepotaniem” kierownicy. Testy wytrzymałościowe pokazują, że 1000 cykli skrętu pod obciążeniem 450 Nm przy kącie 47° redukuje trwałość przegubu o 40% w porównaniu do jazdy w linii prostej.