Montaż kompresora to poważna ingerencja w układ napędowy, wymagająca starannych przygotowań. Najważniejsze etapy to: pełna diagnostyka silnika (sprawdzenie kompresji – wszystkie cylindry muszą trzymać wartości fabryczne), test szczelności dolotu i wydechu, inspekcja szczelności i wydajności układu paliwowego, a także wymiana oleju i filtra na najwyższej klasy produkt syntetyczny. Zalecane jest wzmocnienie uszczelek kolektora, wymiana świec na zimniejsze (o jeden-dwa stopnie), poprawa układu chłodzenia (większa chłodnica, mocniejsza pompa cieczy) i montaż separatora oleju na odmie. Jeśli planowane jest wysokie ciśnienie doładowania, należy rozważyć wzmocnienie tłoków i korbowodów, a także zastosowanie wtrysku paliwa o większej wydajności, oraz programowalne ECU. Przed uruchomieniem projektu konieczna jest wizyta w sprawdzonym warsztacie tuningowym dysponującym hamownią do strojenia MAP – odpowiednie mapy paliwowe i zapłonowe są niezbędne dla trwałości oraz bezpieczeństwa silnika z kompresorem.