Jak rozpoznać awarię czujnika skrętu po nierównej jeździe?

Czujnik kąta skrętu kierownicy jest kluczowym elementem systemów ESP, ABS, kontroli trakcji i wspomagania kierownicy. Awaria tego czujnika po jeździe po nierównościach może objawiać się na kilka sposobów. Najbardziej charakterystycznym sygnałem jest zapalenie się kontrolki ESP, ABS lub wspomagania kierownicy na desce rozdzielczej. Kierowca może zauważyć utrudnione obracanie kierownicą, opóźnioną reakcję układu na ruchy kierownicą lub niestabilność toru jazdy. Często pojawiają się także komunikaty o błędzie czujnika kąta skrętu, problemy z kalibracją po wymianie elementów układu kierowniczego lub zawieszenia, a także nieprawidłowa praca systemów stabilizacji toru jazdy – auto może nie reagować prawidłowo na poślizg lub nieprawidłowo rozdzielać siłę hamowania. W niektórych przypadkach samochód może „ciągnąć” na bok lub koła reagują z opóźnieniem na skręty. Po jeździe po nierównościach warto zwrócić uwagę na te objawy i w razie ich wystąpienia jak najszybciej udać się do warsztatu na diagnostykę i ewentualną kalibrację czujnika.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: