System Haldex, stosowany powszechnie w napędach 4×4 aut grupy VAG, Volvo czy Ford, charakteryzuje się automatycznym dołączaniem tylnej osi w razie wykrycia uślizgu przednich kół. Błędy w pracy Haldexa objawiają się kilkoma charakterystycznymi symptomami zauważalnymi w czasie jazdy. Najczęstszy to utrata przyczepności tylnej osi i brak napędu 4×4 wtedy, gdy powinien się załączyć (np. podczas gwałtownego ruszania na śliskiej nawierzchni samochód ślizga się jak napędzany tylko na przód). Pojawienie się kontrolki „ESP”, ABS lub symbolu auta ze śliską nawierzchnią na desce rozdzielczej często zwiastuje problem z elektroniką sprzęgła Haldex. Wielu kierowców zwraca uwagę na hałasy lub stuki z rejonu tylnego napędu, szarpanie podczas ruszania lub w trakcie dynamicznego przyspieszania. W modelach wyposażonych w tryb diagnostyczny, po odczycie błędów za pomocą komputera pojawiają się kody awarii modułu sprzęgła (np. niskie ciśnienie, zbyt wysoka temperatura, zanieczyszczenie filtra czy uszkodzenie pompy). Objawem specyficznym jest też aktywacja trybu serwisowego lub awaryjnego, w którym napęd przełącza się wyłącznie na jedną oś. W razie podejrzenia awarii Haldexa należy zgłosić się na diagnostykę komputerową, sprawdzić ciśnienie, poziom oraz jakość oleju i dokładnie zinterpretować kody błędów.