Filtr GPF (Gasoline Particulate Filter) w samochodach hybrydowych pełni tę samą funkcję co w klasycznych benzynach – wyłapuje cząstki stałe ze spalin, ograniczając emisję. Jednak specyfika pracy napędu hybrydowego, częste wyłączanie i uruchamianie silnika spalinowego oraz jazda na krótkich dystansach mogą sprzyjać szybszemu zapychaniu się filtra. Objawy problemów z GPF w aucie hybrydowym to przede wszystkim spadek mocy, nierówna praca silnika podczas przyspieszania, wzrost zużycia paliwa oraz pojawienie się kontrolki silnika lub komunikatu o problemie z układem wydechowym. Często występuje też opóźniona reakcja na gaz, szarpanie podczas jazdy lub przejście w tryb awaryjny. W niektórych przypadkach komputer pokładowy może zarejestrować błędy dotyczące ciśnienia różnicowego lub temperatury spalin. Nietypowe dźwięki z wydechu, przytłumiony lub bulgoczący odgłos to także sygnały, że filtr GPF może być zatkany. W hybrydach, gdzie silnik spalinowy pracuje nieregularnie, proces regeneracji GPF może być utrudniony – dlatego zaleca się regularną diagnostykę komputerową i, jeśli to możliwe, wykonywanie dłuższych tras, by umożliwić automatyczną regenerację filtra.