Sterownik szyb elektrycznych to element odpowiedzialny za prawidłowe sterowanie wszystkimi mechanizmami podnoszenia i opuszczania szyb w pojeździe. Po zwarciu – spowodowanym np. zalaniem drzwi, nieprawidłowym montażem akcesoriów audio lub zwarciem przewodów podczas napraw – bardzo często dochodzi do uszkodzenia tego sterownika. Objawy awarii są dość charakterystyczne: po pierwsze, szyby przestają reagować na polecenia z przycisków zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażerów; czasem działa jedna szyba, inne są martwe. Typowym znakiem jest losowe opuszczanie lub podnoszenie szyb, brak możliwości ich zatrzymania oraz samoczynne otwieranie szyb po każdorazowym uruchomieniu lub wyłączeniu stacyjki. W przypadku częściowych uszkodzeń sterownika mogą występować przerwy w pracy – szyba opuszcza się np. tylko do połowy i zatrzymuje, nie reagując mimo dalszego naciskania przycisku. Czasem dochodzi do zapalania się kontrolki awarii systemu elektrycznego drzwi lub pojawiania się komunikatów błędów na komputerze pokładowym. W nowszych modelach po zwarciu sterownik przechodzi w tryb zabezpieczający (safe mode): automatycznie blokuje pracę przynajmniej jednej ze szyb, uniemożliwiając dalsze użytkowanie, lub całkowicie wyłącza sterowanie danej sekcji drzwi. Czasem dochodzi do przepalenia bezpieczników, ale nigdy nie należy wymieniać ich bez wykrycia i usunięcia źródła zwarcia. Diagnostyka polega na podłączeniu komputera do modułu drzwi, odczycie błędów i sprawdzeniu napięć oraz komunikacji CAN. Jeśli sterownik wykazuje poważne błędy, najlepszym rozwiązaniem jest jego wymiana (lub profesjonalna naprawa) oraz zabezpieczenie instalacji przed kolejnym zwarciem.