Taśma przewodów w drzwiach samochodu, zwana też wiązką drzwiową, to kluczowy element odpowiedzialny za przesyłanie sygnałów elektrycznych do takich urządzeń jak siłowniki zamków, elektryczne szyby, lusterka czy głośniki. Uszkodzenie tej taśmy jest częstą przyczyną różnorodnych usterek, które mogą objawiać się na wiele sposobów. Najbardziej charakterystycznym objawem jest okresowe lub całkowite zanikanie funkcji elektrycznych w jednym lub kilku elementach drzwi – na przykład przestaje działać szyba, zamek, lusterko lub głośnik. Często usterka pojawia się tylko przy otwartych lub zamkniętych drzwiach, co sugeruje przerwanie przewodu w miejscu, gdzie taśma jest najczęściej zginana, czyli w przelotce między karoserią a drzwiami. Objawem może być także migotanie światełek w drzwiach, przerywane działanie zamka lub szyb, a nawet całkowity brak reakcji na przyciski sterujące. W niektórych przypadkach pojawiają się błędy na desce rozdzielczej lub komunikaty o awarii poszczególnych systemów. Diagnozowanie uszkodzonej taśmy przewodów polega na obserwacji, czy usterka zmienia się w zależności od położenia drzwi – jeśli tak, to niemal pewne jest, że doszło do przerwania lub przetarcia przewodu. Można to potwierdzić, delikatnie poruszając wiązką podczas pracy danego urządzenia – jeśli funkcja wraca lub zanika, uszkodzenie jest niemal pewne. W celu dokładnej lokalizacji usterki należy zdemontować przelotkę i obejrzeć przewody pod kątem pęknięć, przetarć lub śladów korozji. W przypadku wykrycia uszkodzenia najlepiej wymienić całą taśmę lub naprawić ją, lutując przerwany przewód i zabezpieczając go termokurczliwą koszulką. Regularna kontrola stanu wiązek drzwiowych, szczególnie w starszych samochodach, pozwala uniknąć kosztownych napraw i zapewnia sprawne działanie wszystkich funkcji elektrycznych w drzwiach. kategoria „Systemy wspomagania i komfortu”.