Charakterystyczny metaliczny stuk, klekot lub dźwięk przypominający „dzwonienie” podczas gaszenia silnika to typowy objaw dobijania koła dwumasowego. W momencie wyłączania silnika gwałtownie spadają obroty i zmienia się kierunek działania sił w układzie napędowym. Jeśli sprężyny tłumiące w dwumasie są już wypracowane, a wewnętrzne elementy mają luzy, pojawia się hałas wyraźnie słyszalny przy gaszeniu silnika. Początkowo może być to jedyny moment, w którym słychać stuk, ale wraz z postępem zużycia dwumasa zaczyna hałasować także przy uruchamianiu silnika, zmianach obciążenia, a nawet podczas jazdy na niskich obrotach. Hałas przy gaszeniu silnika świadczy o tym, że dwumasa nie tłumi już skutecznie drgań i wymaga kontroli. Ignorowanie tego objawu prowadzi do szybkiego pogorszenia komfortu jazdy, a w skrajnych przypadkach do uszkodzenia sprzęgła, skrzyni biegów i innych elementów napędu. Warto pamiętać, że podobne dźwięki mogą być też efektem problemów z przepustnicą lub klapą gaszącą, dlatego zawsze należy wykonać pełną diagnostykę.