Dynamiczne doświetlanie zakrętów to system, który znacząco poprawia widoczność na łukach drogi i podczas skręcania. Aby sprawdzić, czy ta funkcja działa prawidłowo, należy wykonać kilka praktycznych testów. Najprostszą metodą jest uruchomienie silnika, włączenie świateł mijania i obserwacja reflektorów podczas powolnego skręcania kierownicą na postoju lub podczas jazdy z niewielką prędkością po łuku. W nowoczesnych autach reflektory powinny płynnie podążać za ruchem kierownicy, a wiązka światła powinna wyraźnie przesuwać się w kierunku skrętu. W pojazdach z systemem matrycowym LED, aktywują się dodatkowe segmenty diod po stronie skrętu, zwiększając zasięg i intensywność światła na zakręcie. Warto też zwrócić uwagę na reakcję systemu przy włączonym kierunkowskazie – w niektórych autach doświetlanie aktywuje się również podczas manewrowania lub jazdy na rondzie. Jeśli reflektory nie reagują na skręt kierownicy, nie zmieniają położenia lub świecą nierównomiernie, może to świadczyć o awarii czujnika kąta skrętu, silniczków regulujących położenie reflektora, uszkodzeniu sterownika lub błędach w kodowaniu. W przypadku systemów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów warto przeprowadzić diagnostykę komputerową, która pozwoli sprawdzić poprawność działania wszystkich elementów systemu, wykryć ewentualne błędy i przeprowadzić kalibrację. Regularna kontrola tej funkcji to gwarancja bezpieczeństwa i komfortu jazdy nocą, zwłaszcza na krętych drogach i w trudnych warunkach pogodowych.