Kodowanie szyb, czyli przypisanie funkcji zachowań szyb elektrycznych sterownikowi drzwi lub komfortu, odbywa się zwykle poprzez dedykowane oprogramowanie diagnostyczne. Najpopularniejsze narzędzia to VCDS (VW, Audi, Skoda, Seat), ISTA (BMW), Diagbox (Peugeot, Citroen), CLIP (Renault), ODIS (VAG). Po podłączeniu interfejsu do gniazda OBD-II i uruchomieniu odpowiedniego programu należy wybrać sterownik drzwi lub moduł komfortu, a następnie odczytać „Long Coding” lub „Adaptation”. Kodowanie objawia się wartościami binarnymi lub zestawem opcji, takich jak: aktywacja/dezaktywacja „one touch”, blokada sterowania (child lock), domykanie szyb z kluczyka/pilota (komfort closing), funkcje antyprzeciążeniowe czy programowane otwieranie szyb. Diagnostyka pozwala też na sprawdzenie błędów oraz ostatnich adaptacji (np. zapamiętanych pozycji krańcowych lub zresetowanych ustawień po wymianie akumulatora). W najnowszych modelach możliwość kodowania szyb jest ograniczona do ASO, bo bywa zabezpieczone hasłem producenta. W przypadku zmiany zachowań szyb zawsze warto wykonać kopię zapasową konfiguracji i upewnić się, że wszystkie funkcje bezpieczeństwa (np. auto stop po wykryciu oporu) działają prawidłowo.