Jak sprawdzić luz na kole pasowym?

Luz na kole pasowym może prowadzić do nieprawidłowej pracy osprzętu silnika i poważnych awarii. Sprawdzenie luzu polega na ręcznym poruszaniu kołem pasowym w różnych kierunkach przy wyłączonym silniku. Nie powinno być wyczuwalnego luzu ani stuków. W przypadku kół pasowych z tłumikiem drgań należy zwrócić uwagę na stan gumy tłumiącej – pęknięcia lub rozwarstwienia świadczą o konieczności wymiany. Warto także sprawdzić napięcie paska klinowego oraz stan łożyska wału korbowego. W razie wykrycia luzu należy jak najszybciej wymienić uszkodzone elementy, by uniknąć poważnych uszkodzeń silnika.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: