Sprawdzenie oporności emulatora airbag to podstawowa czynność, którą należy wykonać przed montażem oraz podczas diagnostyki układu SRS. Emulator ma na celu symulowanie obecności sprawnej poduszki powietrznej w pojeździe – typowo jest to opornik o wartości około 2,0–2,7 Ω (omów), odpowiadający rezystancji oryginalnego zapalnika airbagu. Procedura pomiaru wygląda następująco: 1) Odłącz akumulator (co najmniej 5 minut przed pracą), by uniknąć ryzyka aktywacji systemu SRS. 2) Odłącz emulator od wiązki pojazdu – pomiar powinien odbywać się poza aktywnym układem. 3) Ustaw multimetr na pomiar rezystancji „Ω” i przyłóż końcówki do pinów emulatora – nie ma znaczenia biegunowość. 4) Odczytaj wskazanie: wartość powinna oscylować w zakresie od 2,0 do 2,7 Ω. Jeżeli opór znacznie odbiega od tej wartości (np. <1Ω – zwarcie, =0Ω – zwarcie całkowite, >4Ω – obwód przerwany), emulator jest uszkodzony lub niewłaściwie dobrany. 5) Jeżeli wynik zgadza się z wymaganiami producenta auta lub z wartościami fabrycznymi, emulator można zamontować. Należy pamiętać, że każdą instalację emulatora najlepiej poprzedzić testem komputerowym SRS i skasowaniem ewentualnych błędów po jego podłączeniu.