Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy muszą rozpoznawać nie tylko pojazdy, pieszych czy znaki drogowe, ale również elementy infrastruktury drogowej – bariery energochłonne, wysepki, separatory, słupki prowadzące, ekrany akustyczne, a nawet dynamicznie zmieniające się rusztowania czy roboty drogowe. Systemy kamer i radarów analizują kształty, materiały odbijające światło oraz odległości od pojazdu, aby odróżnić elementy drogi od potencjalnych przeszkód. Zwykle bariery przy drodze są ignorowane, ale jeśli pojawią się na pasie ruchu (np. mylne przestawienie separatora podczas remontu), system może uruchomić ostrzeżenie lub w skrajnych przypadkach rozpocząć hamowanie awaryjne. Objawy aktywacji systemu w obliczu niejasnej infrastruktury to: nagłe sygnały dźwiękowe, ostrzeżenia na desce rozdzielczej lub krótkie, pulsujące hamowanie – szczególnie na wąskich, zakrzywionych drogach lub przy nagłej zmianie organizacji ruchu. Współczesne algorytmy coraz lepiej radzą sobie z rozróżnianiem stałych elementów drogi, jednak nawet one bywają zdezorientowane podczas silnych opadów, zaśnieżenia czy nieczytelnych oznaczeń. Kierowca powinien zawsze być czujny w okolicy robót drogowych, tymczasowych zmian pasów czy nietypowo ustawionych pachołków – systemy wspomagania nie są w pełni niezawodne w takich warunkach i mogą ograniczyć swoje działanie lub wyświetlić komunikat o braku wsparcia.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Jak system reaguje na infrastrukturę drogową