Jazda dynamiczna, obejmująca gwałtowne przyspieszanie, szybkie zmiany biegów, częste ruszanie spod świateł i agresywne manewry, znacząco skraca żywotność sprzęgła. Podczas dynamicznej jazdy sprzęgło jest narażone na wyższe temperatury, większe siły tarcia i częstsze przeciążenia. Szybkie puszczanie sprzęgła powoduje szarpanie i przeciążenia elementów przeniesienia napędu, co może prowadzić do uszkodzeń tarczy, docisku, a nawet koła dwumasowego. Z kolei zbyt wolne odpuszczanie sprzęgła skutkuje jego ślizganiem, wzrostem temperatury i przyspieszonym ścieraniem okładzin. Agresywny styl jazdy może skrócić trwałość sprzęgła nawet kilkukrotnie w porównaniu do jazdy spokojnej – zamiast 100–150 tys. km, sprzęgło może zużyć się już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Dodatkowo, dynamiczna jazda w mieście, częste ruszanie w korkach i wykorzystywanie sprzęgła do „podpierania się” podczas jazdy na półsprzęgle, prowadzi do szybkiego przegrzewania i zużycia wszystkich elementów układu.