Czujnik ciśnienia doładowania to newralgiczny element w każdym silniku z turbodoładowaniem – na jego wskazaniach opiera się strategia pracy turbosprężarki, dawkowanie paliwa i reakcja sterownika na zmienne warunki obciążenia. Rozpoznanie zabrudzenia (olej, sadza, pył, skropliny) zwykle zaczyna się od objawów takich jak: spadek mocy, szarpanie, ospała reakcja na gaz oraz świecąca się kontrolka „check engine”. Czyszczenie czujnika należy przeprowadzać niezwykle ostrożnie. Po dokładnej lokalizacji (najczęściej w kolektorze dolotowym lub tuż za intercoolerem), odłącz wtyczkę elektryczną i wykręć sensor. W żadnym wypadku nie używaj ostrych narzędzi czy drucianych szczotek! Do czyszczenia stosuj wyłącznie dedykowany spray do elektroniki lub ewentualnie alkohol izopropylowy (IPA). Rozpyl środek kilka razy bezpośrednio na membranę i element pomiarowy, nie dotykaj powierzchni palcami ani patyczkami – jest bardzo wrażliwa na uszkodzenia mechaniczne. Usuń nadmiar zabrudzeń, odczekaj do pełnego wyschnięcia (minimum 10–15 min), po czym zamontuj czujnik w to samo miejsce i połącz elektrykę. Po zamontowaniu uruchom silnik; jeśli objawy ustąpiły i nie pojawiają się błędy, czyszczenie było skuteczne. Należy pamiętać, że wielokrotne mycie nie rozwiąże problemu poważnych uszkodzeń lub zużycia czujnika – w takim przypadku niezbędna jest wymiana elementu na nowy. Regularne czyszczenie czujników przedłuża ich żywotność i pozwala uniknąć kosztownych awarii turbosprężarki oraz związanych z nią układów sterowania.