Wymiana sprzęgła Haldex jest złożonym procesem wymagającym specjalistycznej wiedzy, narzędzi diagnostycznych oraz doświadczenia warsztatowego, zwłaszcza że napędy te występują w wielu modelach (VW, Audi, Volvo, Skoda i inne). Pierwszy etap obejmuje podniesienie pojazdu, demontaż osłon, rozpięcie półosi i wału napędowego, a także spuszczenie starego oleju z modułu Haldex (należy zwrócić uwagę, czy nie występują opiłki lub zanieczyszczenia, co mogłoby świadczyć o uszkodzeniach mechanicznych). Po odłączeniu przewodów elektrycznych i czujników ciśnienia/pompy, mechanik odkręca obudowę sprzęgła – tu konieczne jest zachowanie ostrożności ze względu na uszczelnienia i precyzyjne podzespoły. Demontaż sprzęgła wymaga narzędzi specjalnych (ściągacze, klucze dynamometryczne). Po ocenie zużycia tarcz wielopłytkowych, wymieniane są uszczelki oraz filtr oleju Haldex (jeśli jest dostępny). Nowe sprzęgło montuje się zgodnie z zaleceniami producenta, dbając o czystość i porządek stanowiska pracy. Po złożeniu układu, zalewa się nowy, oryginalny olej Haldex (ważna jest specyfikacja producenta – w przeciwnym wypadku można uszkodzić sprzęgło). Całość operacji kończy się adaptacją i resetem błędów za pomocą komputera diagnostycznego. Test drogowy po naprawie powinien potwierdzić prawidłową pracę, brak szarpania i blokowania napędu. Naprawa w warunkach domowych jest możliwa tylko dla zaawansowanych użytkowników – ze względu na ryzyko pomyłki i koszt modułu zaleca się jednak powierzenie tej operacji profesjonalnemu warsztatowi.