Sprzęgło napędu w systemach AWD/4×4 to newralgiczny punkt decydujący o trwałości i niezawodności układu. Po przebiegu 200 tys. km stan sprzęgła zależy od sposobu eksploatacji (dynamiczna jazda, holowanie, jazda terenowa) i dbałości o serwisowanie (wymiana oleju w napędach, kalibracja). W samochodach użytkowanych głównie w mieście i na autostradzie sprzęgło napędu może utrzymać sprawność nawet powyżej tego przebiegu. Objawy zużycia to: szarpanie podczas ruszania, opóźniona reakcja na dołączanie osi, pojawiające się komunikaty błędów AWD, dźwięki w okolicach przekładni centralnej czy nierównomierna praca przy różnicy prędkości osi. W napędach ze sprzęgłem wielopłytkowym (Haldex, xDrive) istotna jest wymiana oleju i filtrów nawet co 30–40 tys. km, aby zminimalizować ścieranie się tarcz i ograniczyć odkładanie się opiłków. W autach wykorzystywanych w terenie sprzęgło zużywa się szybciej – narażone jest na duże obciążenia, przegrzewania i pracę „na ślizgu”. Awaria sprzęgła wymaga zazwyczaj regeneracji (wymiana tarcz, sprężyn i łożysk, czyszczenie lub wymiana pompki) lub jego całkowitej wymiany. Koszt naprawy uzależniony jest od marki auta i typu rozwiązania – w popularnych SUV-ach to wydatek od kilku do ponad 10 tys. zł. Coraz częściej stosuje się systemy diagnostyki komputerowej pozwalające określić stopień zużycia i przewidzieć awarie, zanim dojdzie do poważnych uszkodzeń przekładni.