Zwarcie w systemie otwierania bagażnika to jedno z poważniejszych usterek, które mogą doprowadzić do unieruchomienia klapy, przepalenia przewodów, uszkodzenia sterowników, a w najgorszym wypadku – pożaru wiązki elektrycznej. Kluczowe w takiej sytuacji jest szybkie wykrycie i lokalizacja miejsca usterki. Objawami zwarcia mogą być: nieoczekiwane działanie siłowników (samoczynne otwieranie/zamykanie), przepalanie bezpieczników, dymienie wiązki, specyficzny zapach spalenizny, a czasem całkowity brak reakcji systemu po uruchomieniu funkcji otwierania. Diagnostykę rozpoczynamy od sprawdzenia bezpieczników powiązanych z bagażnikiem i jego podzespołami – jeśli któryś jest przepalony, może to wskazywać na zwarcie „za” tym punktem. Następnie warto odpiąć wiązki od siłowników lub zamka i miernikiem sprawdzić opór i przerwy – zwarcie objawi się bardzo niskim oporem między przewodami zasilającymi. Lokalizację utrudnia rozległość przewodów: szczególnie narażone są przeguby między nadwoziem a klapą, gdzie często dochodzi do przetarć izolacji na skutek ruchu. Pomocne bywa podmienienie elementów na nowe/sprawne z innych pojazdów. Ważne, by podczas pracy z instalacją elektryczną zawsze odłączyć akumulator i nie dopuścić do zalania wnętrza pojazdu. Samodzielne wykonywanie napraw zaleca się osobom posiadającym podstawowe doświadczenie z elektroniką; w przeciwnym wypadku lepiej zwrócić się o pomoc do elektryka samochodowego, który dysponuje diagnostyką komputerową i specjalistycznymi narzędziami (lokalizatory zwarć, kamery termiczne). Po naprawie zawsze należy sprawdzić sprawność systemu, czy żaden z przewodów nie nagrzewa się nadmiernie oraz czy wszystkie funkcje otwierania działają prawidłowo.