Po wymianie akumulatora w wielu nowoczesnych samochodach może pojawić się kontrolka ESP lub komunikat o ograniczonej funkcjonalności systemu stabilizacji toru jazdy. Wynika to z chwilowej utraty zasilania, która powoduje zresetowanie ustawień komputera pokładowego. W większości przypadków system ESP resetuje się samoczynnie po przejechaniu kilku kilometrów i wykonaniu kilku pełnych skrętów kierownicą w lewo i w prawo – komputer „uczy się” na nowo położenia czujnika kąta skrętu oraz kalibruje pozostałe czujniki. Jeśli kontrolka nie gaśnie, warto wykonać tzw. „adaptację” – na płaskim podłożu, przy włączonym silniku, powoli skręcić kierownicę do oporu w lewo, następnie do oporu w prawo i wrócić do pozycji centralnej. W niektórych modelach konieczne jest wykonanie krótkiej jazdy z prędkością powyżej 20 km/h. Jeśli po tych czynnościach kontrolka ESP nadal się świeci, należy podłączyć komputer diagnostyczny i wykasować ewentualne błędy. W rzadkich przypadkach konieczna jest kalibracja czujników w serwisie. Zawsze po wymianie akumulatora warto sprawdzić, czy wszystkie systemy bezpieczeństwa wróciły do pełnej sprawności.
Strona główna Systemy bezpieczeństwa i asystencia Jak zresetować system ESP po wymianie akumulatora?