Audi A4 pierwszej generacji produkowane w latach 1994-2001, oznaczone kodem B5, to model bardzo popularny na rynku wtórnym i chętnie wybierany przez kierowców zarówno ze względu na trwałość jednostek napędowych, jak i szeroką dostępność części eksploatacyjnych. W przypadku doboru felg oraz śrub do kół niezwykle istotne jest poznanie podstawowych parametrów związanych z tym modelem. Rozstaw śrub w Audi A4 B5 wynosi 5×112 mm, co oznacza pięć otworów montażowych ułożonych na okręgu o średnicy 112 mm. Średnica otworu centrującego w tym modelu to 57,1 mm, i jest to parametr niezwykle istotny, ponieważ zbyt duży lub zbyt mały otwór centrujący może powodować drgania kół podczas jazdy lub problemy z prawidłowym osadzeniem felgi na piaście. W zakresie dostępnych felg fabrycznych Audi stosowało obręcze stalowe i aluminiowe o średnicach od 15 do 17 cali, przy czym standardową szerokością dla felg 15-calowych była 6 cali, natomiast dla wersji 16- i 17-calowych szerokość mogła wynosić od 6,5 do 7,5 cala. Wartość ET (odsadzenie felgi) wahała się najczęściej w przedziale ET35-ET45, co zapewniało prawidłowe osadzenie obręczy w nadkolu. W kwestii śrub, Audi A4 B5 korzystało z gwintu M14x1,5 mm z łbem stożkowym, co jest standardem w grupie VW z tego okresu. Moment obrotowy, z jakim należy dokręcać śruby kół w tym modelu, powinien mieścić się w granicach 120 Nm, co zapewnia odpowiednie dociskanie felgi do piasty i bezpieczeństwo jazdy. Warto pamiętać, że niedokładne dokręcenie śrub, zarówno zbyt słabe, jak i nadmierne, może powodować problemy eksploatacyjne, takie jak luzowanie się kół bądź uszkodzenie gwintu. Przy wymianie felg warto także zwrócić uwagę na kompatybilność alternatywnych rozmiarów, np. felgi 17-calowe pasują do mocniejszych odmian silnikowych, lecz należy przy tym zachować odpowiednie parametry ET i otworu centrującego. Typowym błędem popełnianym przez użytkowników przy montażu kół jest stosowanie nieoryginalnych śrub z kulistym kształtem łba, które nie są właściwe dla stożkowych gniazd oryginalnych felg. Aby uniknąć wibracji i nierównomiernego zużycia opon, należy także dbać o dokładne czyszczenie powierzchni piasty i stosowanie klucza dynamometrycznego do finalnego dokręcenia. Audi A4 B5, mimo upływu lat, pozwala na szeroki wybór zamienników felg, jednak zawsze należy opierać się na parametrach 5×112, 57,1 mm oraz ET z zakresu 35-45, co gwarantuje prawidłowe i bezpieczne użytkowanie.