System AdBlue jest integralną częścią układu SCR w nowoczesnych samochodach z silnikiem Diesla i został zaprojektowany tak, by działać nieprzerwanie podczas eksploatacji pojazdu. Producenci nie przewidują możliwości legalnego i bezbłędnego wyłączenia AdBlue w żadnym seryjnym aucie spełniającym normy Euro 5/6. Wyłączenie systemu, zarówno mechaniczne, jak i elektroniczne (np. przez emulator), skutkuje natychmiastowym pojawieniem się błędów w komputerze pokładowym, aktywacją trybu awaryjnego, ograniczeniem mocy silnika, a po przejechaniu określonego dystansu – blokadą rozruchu. Niektóre modele aut użytkowych lub specjalistycznych (np. pojazdy wojskowe, rolnicze, eksportowe na rynki bez norm emisji) mogą mieć wersje fabryczne bez systemu SCR, ale nie dotyczy to pojazdów dopuszczonych do ruchu w UE. Próby wyłączenia AdBlue przez nieautoryzowane modyfikacje (emulator, usunięcie wtryskiwacza, zmiana oprogramowania) są nielegalne, skutkują utratą homologacji, gwarancji i mogą prowadzić do poważnych problemów podczas przeglądu technicznego lub kontroli drogowej. W praktyce żaden seryjny samochód osobowy lub dostawczy z systemem SCR nie pozwala na wyłączenie AdBlue bez pojawienia się błędów i konsekwencji prawnych.