Każdy samochód wyposażony w elektryczne sterowanie szyb posiada odrębny obwód zasilający oraz dedykowane bezpieczniki, których lokalizację i oznaczenie można znaleźć w instrukcji obsługi auta lub na klapce pokrywy skrzynki bezpieczników. Najczęściej spotykane są bezpieczniki typu mini (standardowe FUSE 10-30A), opisane jako „WINDOW”, „PWR WIN”, „ELECTRIC WINDOWS” lub z piktogramem szyby. W zależności od modelu samochodu, bezpieczniki mogą być zlokalizowane pod maską (główna skrzynka bezpieczników) lub w okolicach nóg kierowcy (pod deską rozdzielczą). W części aut przewidziano oddzielne bezpieczniki dla szyb przednich, tylnych oraz master switch (główny panel przy kierowcy). Przepalenie jednego z nich sprawia, że szyba na danym obwodzie przestaje reagować na wszystkie polecenia. W niektórych pojazdach, w tym nowszych, oprócz klasycznego bezpiecznika zastosowano również przekaźnik czasowy lub tzw. „break-in fuse” – układ odcięcia przy gwałtownym skoku poboru prądu służący ochronie przed przeciążeniem silnika lub zwarciem. W przypadku awarii szyb, zawsze zaczynamy od kontroli bezpieczników i przekaźników – ich stan można ocenić wizualnie (topienie się lub przetarcia na ścieżce metalowej), a w razie wątpliwości użyć multimetru do pomiaru przejścia. Wymiana uszkodzonego bezpiecznika na mocniejszy (wyższy amperaż) jest niewskazana i grozi pożarem instalacji elektrycznej.