System poduszek powietrznych (SRS/Airbag) w samochodach marki Volkswagen należy do najbardziej rozbudowanych i nowoczesnych na rynku, jednak z powodów eksploatacyjnych, starzenia się pojazdu czy błędów montażowych nierzadko pojawiają się typowe usterki zgłaszane przez użytkowników i serwisy. Najczęstszy błąd pojawiający się w popularnych modelach, jak Golf, Passat, Polo czy Tiguan, to komunikat „Airbag Fault” lub „Error: Airbag” wraz z zapaleniem się kontrolki SRS na desce rozdzielczej. Źródłem problemów jest zwykle uszkodzenie taśmy pod kierownicą (spiralny przewód sygnałowy – tzw. clock spring), która odpowiada za przewodzenie prądu i sygnałów między poduszką w kierownicy a komputerem SRS. Kolejną bardzo częstą przyczyną jest luźne, skorodowane lub zabrudzone złącze pod fotelem kierowcy lub pasażera – styk odpowiadający za czujnik maty obecności, napinacz pasów bądź poduszkę boczną. Wielu użytkowników zgłasza także błędy czujników uderzeniowych (czujnik crash sensor – G179, G180) spowodowane ich awarią lub przerwaniem wiązki podczas napraw karoserii. W modelach starszych pojawia się błąd rezystancji poduszki pasażera, spowodowany słabym kontaktem lub mikrouszkodzeniem maty wykrywającej obecność osoby na siedzeniu. Popularne są także błędy napinacza pasów (tzw. belt tensioner resistance), wymagające sprawdzenia zarówno samego mechanizmu, jak i połączeń przewodowych. W nowoczesnych Volkswagenach często pojawia się kod błędu „00588” (poduszka kierowcy, przerwany sygnał) lub „01217” (napinacz pasów, opór zbyt wysoki/niski). Większość tych alarmów można potwierdzić przy użyciu diagnostyki komputerowej VAG-COM/VCDS – istotne jest, aby przed próbą kasowania błędów upewnić się, że usterka jest naprawiona, gdyż SRS ponownie zgłosi błąd w czasie rzeczywistym. Nieusuwanie błędów prowadzi do utraty sprawności całego systemu bezpieczeństwa pasywnego i wyłączenia poduszek.