Problemy z układem zapłonowym mogą być sygnalizowane przez szereg błędów diagnostycznych, które pojawiają się podczas odczytu kodów z komputera pokładowego. Najczęściej spotykane są błędy P0300 (wypadanie zapłonu losowe lub wielocylindrowe) oraz P0301–P0304 (wypadanie zapłonu w konkretnym cylindrze). Inne typowe błędy to P0350–P0354, które wskazują na problemy z obwodem cewki zapłonowej, oraz P0365–P0369, dotyczące czujników położenia wału lub wałka rozrządu. Problemy z zapłonem mogą być również sygnalizowane przez błędy dotyczące mieszanki paliwowo-powietrznej (P0171, P0172), czujników spalania stukowego (P0325–P0330) lub sondy lambda (P0130–P0141). Objawami towarzyszącymi tym błędom są nierówna praca silnika, szarpanie, spadek mocy, trudności z rozruchem, falowanie obrotów oraz zapalenie się kontrolki „check engine”. W przypadku pojawienia się powyższych błędów należy przeprowadzić kompleksową diagnostykę układu zapłonowego, sprawdzić stan świec, cewek, przewodów oraz czujników. Regularna kontrola i szybka reakcja na błędy diagnostyczne pozwala uniknąć poważniejszych awarii i kosztownych napraw silnika.