Kia Stinger produkowana w latach 2017–2023 była flagowym modelem sportowo-luksusowym marki i konkurentem aut klasy premium segmentu D i E. Ten samochód ze względu na swoje osiągi wymagał ogumienia wysokiej klasy. Standardowe rozmiary obejmowały opony mieszane – 225/45 R18 na osi przedniej i 245/45 R18 na tylnej w podstawowych wariantach. W mocniejszych wersjach, szczególnie GT z silnikiem 3.3 V6 twin-turbo, stosowano ogumienie 225/40 R19 przód i 255/35 R19 tył. Indeksy nośności odpowiadały wysokim wymaganiom masy i osiągów, od 92 do 98, a indeksy prędkości w każdym przypadku W lub Y, by sprostać prędkościom powyżej 270 km/h. Zalecane ciśnienie w codziennej jeździe wynosiło 2,5 bara przód i 2,3–2,4 tył, przy pełnym obciążeniu 2,8 i 2,7. Felgi homologowane miały szerokości od 7,5J do 9J i rozstaw śrub 5×114,3. Zamienniki obejmowały np. 235/40 R18, 245/40 R19 lub 265/35 R19, choć zawsze musiały spełniać najwyższe standardy indeksów Y. Opony letnie do Stingera muszą być sportowe i zapewniać najwyższy poziom trakcji, krótką drogę hamowania i stabilność w zakrętach. Opony zimowe zalecane były węższe, np. 225 mm, by poprawić zachowanie w śnieżnych warunkach. Opony całoroczne w takim aucie nie oddają pełni charakteru, jednak właściciele korzystający na co dzień w mieście mogą wybierać modele UHP o podwyższonej wszechstronności. Różnice w rozmiarach kół są odczuwalne – 18-calowe lepiej sprawdzają się na co dzień, 19-calowe podkreślają sport i wygląd auta. Rekomendowane opony letnie to Michelin Pilot Sport 4S, Continental SportContact 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Bridgestone Potenza Sport i Pirelli P Zero. Zimowe najlepsze to Michelin Pilot Alpin 5, Continental WinterContact TS 870 P, Goodyear UltraGrip Performance+ i Nokian WR Snowproof P. Kia Stinger był autem wyjątkowym w historii marki i odpowiednie ogumienie stanowi fundament jego bezpieczeństwa i osiągów.