Volkswagen Golf V produkowany w latach 2003-2008 był modelem, w którym wprowadzono znaczące zmiany technologiczne i stylistyczne. Nowe podwozie i szerszy rozstaw osi przełożyły się na większe rozmiary opon w stosunku do poprzednika. Standardowe wersje korzystały z opon 195/65 R15 oraz 205/55 R16. W bogatszych odmianach i wersjach GT stosowano ogumienie 225/45 R17. Najwyższe wersje sportowe, w tym GTI, korzystały ze standardowego ogumienia 225/40 R18. Indeksy nośności i prędkości zaczynały się od 91H i sięgały 95W dla sportowych odmian. Zalecane ciśnienie w oponach wynosiło 2,3 bara przód i 2,1 tył w warunkach normalnych, a przy pełnym obciążeniu wzrastało do 2,6–2,8 bara. Zamienniki obejmowały 215/55 R16 i 235/45 R17. Felgi homologowane miały średnicę od 15 do 18 cali, stalowe i aluminiowe. Opony letnie rekomendowane do Golf V to Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 7, Bridgestone Turanza T005, Goodyear EfficientGrip Performance. Sportowe wersje GTI najlepiej współpracują z Michelin Pilot Sport 4, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 i Pirelli P Zero. Opony zimowe powinny obejmować Michelin Alpin 6, Continental WinterContact TS870 i Bridgestone Blizzak LM005. Opony całoroczne w eksploatacji miejskiej to Michelin CrossClimate 2 i Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. Volkswagen Golf V był autem bardzo popularnym zarówno w sprzedaży indywidualnej, jak i flotowej, co stawiało wysokie wymagania wobec opon w zakresie trwałości, komfortu i bezpieczeństwa.