Sterownik poduszek powietrznych (SRS) podczas kolizji pełni nie tylko funkcję zarządzania wyzwalaniem airbagów i napinaczy, ale także, dzięki funkcji Event Data Recorder (EDR), rejestruje szereg kluczowych danych dotyczących zdarzenia. W chwili rozpoznania uruchomienia systemu przeciążeniowego, komputer airbag zapisuje w tzw. crashdata: 1) dokładny czas, moment i przyspieszenie w chwili zadziałania czujników zderzeniowych (najczęściej oddzielnie dla osi X, Y, Z), 2) aktualny przebieg auta, prędkość jazdy tuż przed zderzeniem i zmiany tej prędkości w kilku sekundach przed i po kolizji, 3) stan pasów bezpieczeństwa (czy były zapięte), obecność i obciążenie pasażerów na fotelach, 4) aktywność systemu ABS, ESP, czujników ciśnienia opon czy innych powiązanych systemów bezpieczeństwa czynnego, 5) status poduszek powietrznych oraz kolejność i czas wyzwolenia każdego airbagu i napinacza, 6) informację o błędach i stanie centralki SRS na chwilę wypadku, 7) pozycję pedałów hamulca i gazu (czy kierowca hamował/intensywnie przyspieszał), 8) czas reakcji od wykrycia przeciążenia do aktywacji airbagu, 9) identyfikatory sensorów biorących udział w detekcji zderzenia. Dane te mogą być przechowywane w pamięci nieulotnej sterownika przez wiele lat lub do czasu kasowania pamięci po wymianie centralki SRS. Są wykorzystywane przez producentów i służby techniczne do analizy przyczyn wypadków, ew. w postępowaniach sądowych i likwidacji szkód komunikacyjnych. Ze względu na szczegółowość i istotę tych danych, wiele krajów wprowadziło regulacje dotyczące ich odczytu i ochrony prywatności poszkodowanych.