Awaryjność hybryd jest generalnie niższa od klasycznych aut spalinowych, jednak napęd elektryczny i systemy wysokiego napięcia wprowadzają zestaw komponentów szczególnie narażonych na usterki lub droższe w naprawach. Do najczęściej awaryjnych zalicza się: baterie trakcyjne (zużycie ogniw, brak balansu bloków, przegrzewanie przez zanieczyszczenie kanałów wentylacji), inwertery mocy (awarie półprzewodników w tle upałów, zakłócenia), przetwornice DC/DC (zmieniają napięcie HV na 12V – awaria wyłącza całe auto), pompy i silniki wentylatorów chłodzenia baterii, czujniki temperatury ogniw, przekaźniki wysokonapięciowe (styczniki główne HV), układy ładowania i rekuperacji (usterki przetworników pomiarowych, uszkodzenie czujników pedału hamulca). Usterki mechaniczne silnika spalinowego są stosunkowo rzadkie, lecz mogą objawiać się szybciej poprzez wycieki oleju, awarie układów wspomagania i skrzyni e-CVT. Poprawna eksploatacja ogranicza liczbę usterek, ale najdroższym i najczęściej zgłaszanym defektem w hybrydach z dużymi przebiegami pozostaje bateria HV i inwerter mocy.