Nieosiowość montażu sprzęgła, czyli niewłaściwe wycentrowanie tarczy względem wału i koła zamachowego, prowadzi do szeregu poważnych objawów. Najczęściej pojawiają się wibracje i bicie pedału sprzęgła podczas ruszania i zmiany biegów. Samochód może szarpać przy ruszaniu, a sprzęgło „brać” w bardzo wąskim zakresie ruchu pedału. W skrajnych przypadkach biegi wchodzą z oporem, pojawia się efekt „ciągnięcia” auta mimo wciśniętego sprzęgła lub nawet całkowity brak możliwości rozłączenia napędu. Nieosiowość może prowadzić do szybkiego zużycia lub uszkodzenia wieloklinu piasty tarczy, docisku, a także łożyska oporowego. Często pojawiają się także nietypowe dźwięki – szumy, stuki czy zgrzyty z okolic skrzyni biegów. W przypadku podejrzenia nieosiowości konieczna jest ponowna, precyzyjna instalacja sprzęgła z użyciem narzędzi centrujących.