W Polsce przyciemnianie szyb samochodowych regulowane jest przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury oraz wytycznymi homologacyjnymi UE. Główna zasada dotyczy szyb przednich (czołowej i bocznych przednich): współczynnik przepuszczalności światła musi wynosić minimum 70%. W praktyce oznacza to, że przyciemnianie szyby czołowej i przednich bocznych (drzwi kierowcy i pasażera) odbywa się wyłącznie folię lub szybą, która posiada odpowiedni atest i homologację zgodną z normą. Policja i diagności mogą sprawdzić tę wartość za pomocą przenośnych mierników. Szyby tylne oraz tylna szyba czołowa (za słupkiem B) mogą być przyciemniane w zasadzie dowolnie, pod warunkiem, że pojazd wyposażony jest przynajmniej w jedno zewnętrzne lusterko umożliwiające widoczność do tyłu. Przyciemnianie bez użycia odpowiedniej folii atestowanej, zbyt ciemne folie na przednie boczne szyby lub czołową, czy samodzielne nanoszenie powłok niezgodnych z przepisami skutkuje natychmiastową reakcją ze strony Policji, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego oraz koniecznością demontażu folii i powtórnego przeglądu technicznego. Dodatkowo, homologacja folii montowanej na szybach powinna zostać poświadczona deklaracją zgodności z normą PN-EN ISO 9050 lub równoważną, a na każdej przyciemnianej szybie musi znajdować się oznaczenie informujące o zastosowanym współczynniku przepuszczalności i symbol producenta. Wymogi dotyczą także samochodów sprowadzanych z zagranicy, jeśli mają zbyt ciemne szyby w stosunku do polskich norm, przed dopuszczeniem ich do ruchu trzeba je rozjaśnić lub wymienić. Przepisy nie pozwalają na używanie folii lustrzanych odbijających światło oraz powłok matowych na szybie przedniej.