Układ doładowania kompresorem wymaga stosowania specjalistycznych przewodów, które muszą być odporne na wysokie temperatury, ciśnienie i działanie oleju oraz skrajnie agresywnych warunków środowiskowych panujących pod maską samochodu. Kluczowe kategorie przewodów w tym układzie to: przewody dolotowe powietrza (łączące filtr powietrza, kompresor, intercooler i kolektor ssący), przewody podciśnieniowe oraz przewody olejowe (jeśli kompresor wymaga smarowania niezależnie), a także przewody chłodzące (jeśli doładowanie wyposażone jest w wodny intercooler). Najlepiej stosować przewody silikonowe (o trzech lub więcej warstwach wzmocnienia), które cechują się wysoką odpornością temperaturową (do 200–250°C), elastycznością oraz odpornością na wysokie ciśnienie powietrza (zwykle nawet do 4 bar). Odpowiedni montaż zapewnia szczelność i brak spadków ciśnienia, które mogłyby prowadzić do utarty czasu reakcji kompresora. W punktach łączeń stosuje się opaski wysokociśnieniowe typu T-bolt, a nie tradycyjne ślimakowe, bo tylko one gwarantują brak wycieków pod obciążeniem. Przewody olejowe w kompresorach ze smarowaniem z układu silnikowego powinny być wykonane z elastycznego przewodu stalowego w oplocie wewnętrznym, z końcówkami AN i odporne na agresję chemiczną oraz wysoką temperaturę (praca nawet do 150°C, znacznie wyższe ciśnienie niż w przewodach powietrznych). Warto wybierać produkty renomowanych producentów z atestami automotive, unikać tanich zamienników i zapewnić dokładny montaż bez załamań. Przewody podciśnieniowe również muszą być wykonane z odpornego na wysokie temperatury silikonu, a ich właściwy przekrój zapewnia precyzję pracy zaworów sterujących. Dla układów wodnych (chłodzenia powietrza) stosuje się przewody gumowe lub EPDM, odporne na płyn chłodniczy i temperaturę minimum 120°C. Dbałość o stan przewodów i regularna inspekcja to podstawa bezawaryjnej eksploatacji układu doładowania kompresorem – wszelkie przetarcia, pęknięcia lub wycieki muszą być usuwane natychmiast, by nie doprowadzić do kosztownej awarii silnika.