Sterownik poduszek powietrznych (SRS/airbag ECU) odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu systemem bezpieczeństwa biernego – nie tylko inicjuje wystrzał poduszek i napinaczy, ale także zapisuje parametry i zdarzenia związane z kolizją. W sytuacji wypadku lub zadziałania czujnika przeciążenia, sterownik SRS zapisuje tzw. crash data – zestaw danych dotyczących prędkości, kierunku uderzenia, siły przeciążenia i sekwencji zadziałania poduszek czy napinaczy. Najczęstsze błędy związane z zapisem kolizji obejmują: nieusuwalne błędy „crash data stored”; sterownik zapisuje jednoznaczne zdarzenie wystrzału, przez co uniemożliwia ponowne korzystanie z tego samego ECU bez czyszczenia pamięci lub jej fizycznej wymiany. Kolejny typ to „airbag deployment command issued” – informacja, że w przeszłości wydano rozkaz aktywacji SRS i sterownik uznaje się za zużyty/skończony. Typowe są też błędy kodów DTC typu B1000–B1999 (np. B1193 – Recorded crash event). Jeśli podczas naprawy nie zostanie wyczyszczona pamięć crash data albo wymieniony sterownik na nowy, lampka airbag będzie świeciła się na stałe, a system pozostaje dezaktywowany do czasu naprawy. Problemem jest także możliwość wystąpienia fałszywego odczytu kolizji – na przykład w wyniku dużej usterki elektrycznej, zwarcia lub gwałtownego odłączenia akumulatora. Wówczas komputer błędnie rejestruje incydent jako wypadek i wpisuje go do pamięci sterownika. Odczyt i czyszczenie takich błędów wymaga zaawansowanego sprzętu diagnostycznego oraz znajomości procedur danego producenta – niektóre auta dopuszczają kasowanie crash data, w innych ECU jest jednorazowy. Należy pamiętać, że jazda z takim błędem uniemożliwia poprawne zadziałanie poduszek i pasów w razie kolejnej kolizji.