Koszty naprawy systemu AdBlue w samochodach osobowych i dostawczych zależą od marki, modelu, wieku pojazdu oraz rodzaju usterki. System AdBlue składa się z kilku kluczowych komponentów: zbiornika, pompy, podgrzewacza, wtryskiwacza, czujników poziomu i jakości płynu oraz modułu sterującego. Najczęstsze awarie to uszkodzenie pompy AdBlue, zamarznięcie płynu, awaria podgrzewacza, zapchanie wtryskiwacza lub błędy czujników. W popularnych modelach, takich jak Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia czy Renault Master, naprawa systemu AdBlue może kosztować od 800 do nawet 6000 złotych. Wymiana samego wtryskiwacza AdBlue to wydatek rzędu 600–1500 zł, pompy – 1200–3000 zł, a podgrzewacza zbiornika – 1000–2500 zł. Najdroższe są naprawy modułu sterującego lub całkowita wymiana zbiornika z osprzętem, które mogą przekroczyć 4000–6000 zł. Do kosztów należy doliczyć robociznę (zwykle 200–500 zł) oraz ewentualną diagnostykę komputerową (100–250 zł). W autach premium, takich jak Audi, BMW czy Mercedes, ceny części i usług są wyższe nawet o 30–50%. Warto pamiętać, że regularne serwisowanie i uzupełnianie AdBlue wysokiej jakości minimalizuje ryzyko awarii. W przypadku pojawienia się komunikatów o błędach systemu AdBlue nie należy zwlekać z wizytą w serwisie – jazda z niesprawnym układem może doprowadzić do blokady rozruchu i znacznie wyższych kosztów naprawy.