Motorsport, zwłaszcza rajdy czy offroad, stawia wyjątkowe wymagania napędom 4×4, które seryjnie przystosowane są raczej do spokojnej jazdy lub okazjonalnego trudnego terenu. Wzmacnianie układu napędowego oznacza szereg modyfikacji podnoszących trwałość, wytrzymałość oraz zwiększających możliwości przenoszenia ekstremalnych obciążeń. Oto najważniejsze opcje: 1) Wzmocnione sprzęgła i dyferencjały – montuje się modele ze stali hartowanej o wyższej odporności na przeciążenia i temperaturę oraz uzębienie o podwyższonej wytrzymałości. 2) Mechaniczne blokady dyferencjałów – pozwalają efektywniej przekazywać moc na koła z przyczepnością, eliminując straty spowodowane komputerami czy sprzęgłami elektromagnetycznymi. 3) Zmiana przełożeń – tzw. krótsze przełożenia główne, zestawy offroadowe do redukcji, przekładnie z możliwością pracy na niskich biegach oraz tuningowane przystawki transferowe. 4) Wzmocnienie wałów napędowych i półosi – stosowanie grubszego materiału, stalowych krzyżaków, specjalnych przegubów (np. homokinetycznych); elementy te znacząco redukują ryzyko zerwania podczas skoków czy jazdy w błocie oraz poprawiają żywotność układu. 5) Chłodzenie – montaż dodatkowych chłodnic oleju, lub wtrysków chłodzących do sprzęgieł / transferu, które obniżają ryzyka przegrzania podczas długich rajdów. 6) Komputery sportowe – programowane sterowniki pozwalają na indywidualne ustawienie rozkładu napędu, reakcję na ślizg oraz wyłączanie zbędnych „zabezpieczeń” (np. ingerencji ESP). Dodatkowo stosuje się wzmocnione obudowy, mocniejsze łożyska, uszczelnienia sportowe oraz wyczynowe zestawy śrub montażowych. Niezbędna jest regularna kontrola wszystkich elementów, częsta wymiana oleju oraz profesjonalna diagnostyka – wzmacnianie napędu bez całościowego projektu może doprowadzić do uszkodzeń innych podzespołów lub negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo załogi.