Jakie są najczęstsze przyczyny awarii przegubów po remoncie zawieszenia?

Najczęstsze przyczyny awarii przegubów po remoncie zawieszenia to niewłaściwy montaż, zastosowanie złego smaru lub uszkodzenie osłon podczas prac serwisowych. Często zdarza się, że podczas demontażu elementów zawieszenia przypadkowo uszkadza się gumowe osłony przegubów, co prowadzi do wycieku smaru i szybkiego zużycia przegubu. Inną przyczyną jest nieprawidłowe dokręcenie śrub mocujących lub niewłaściwe ustawienie półosi, co powoduje pracę przegubu pod złym kątem i przyspiesza jego zużycie. Zdarza się także, że po remoncie zawieszenia nie uzupełniono lub nie wymieniono smaru na odpowiedni, co prowadzi do zatarcia. Dla uniknięcia problemów należy zawsze sprawdzać stan przegubów, osłon i smaru po każdej ingerencji w zawieszenie oraz stosować się do zaleceń producenta pojazdu.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: