Przekaźnik szyb elektrycznych to element, który odpowiada za przekazywanie napięcia do silników podnośników szyb w odpowiedzi na sygnał z przycisków sterujących. Jego awaria objawia się na kilka sposobów. Najbardziej typowym symptomem jest brak reakcji szyb na naciśnięcie przycisku – szyba nie opuszcza się ani nie podnosi, mimo że inne funkcje elektryczne w drzwiach działają prawidłowo. Często słychać kliknięcie w okolicy przekaźnika lub panelu sterowania, ale nie następuje ruch szyby – to znak, że przekaźnik nie przekazuje napięcia do silnika. W niektórych przypadkach szyby działają tylko w jednym kierunku (np. opuszczają się, ale nie podnoszą), co może świadczyć o uszkodzeniu jednego z zestyków przekaźnika. Objawem awarii może być także samoczynne opuszczanie lub podnoszenie szyb, przerywana praca lub całkowity brak reakcji po rozgrzaniu auta (przekaźnik traci przewodność pod wpływem temperatury). W nowszych autach awaria przekaźnika może powodować wyświetlenie błędu na komputerze pokładowym lub zablokowanie funkcji komfortowego domykania szyb. Diagnoza polega na sprawdzeniu napięcia na wyjściach przekaźnika, jego wymianie na sprawny egzemplarz oraz kontroli instalacji elektrycznej. W razie awarii przekaźnika konieczna jest jego wymiana – naprawa jest nieopłacalna, bo elementy są szczelnie zamknięte i nie nadają się do regeneracji.