Niewłaściwy dobór długości półosi napędowej prowadzi do szeregu niepokojących objawów, które mogą poważnie zaburzyć pracę układu napędowego i zawieszenia. Zbyt krótka półoś powoduje ograniczenie ruchu zawieszenia, utrudniając odpowiednią pracę kół na nierównościach i pogarszając trakcję. Z kolei zbyt długa półoś może prowadzić do wypychania przegubów poza ich naturalny zakres pracy, co skutkuje hałasami, stukami, a nawet blokowaniem przegubu przy dużym skręcie. Objawy błędnego doboru długości to także wibracje podczas jazdy, nierównomierne zużycie opon, trudności z prowadzeniem auta oraz przyspieszone zużycie przegubów i łożysk. W skrajnych przypadkach może dojść do wyrwania przegubu z gniazda, uszkodzenia uszczelnień skrzyni biegów lub nawet złamania półosi. Dlatego zawsze należy dobierać półosie zgodnie z katalogiem producenta i zwracać uwagę na każdy milimetr różnicy – szczególnie przy modyfikacjach zawieszenia lub swapie silnika.