Brak kontaktu w wtyczce systemu SRS (Supplemental Restraint System), obejmującym poduszki powietrzne i napinacze pasów, to poważny problem wpływający bezpośrednio na skuteczność ochrony pasażerów. Niewłaściwe połączenie elektryczne może być wywołane naturalnym zużyciem, zanieczyszczeniem, korozją, uszkodzeniem mechanicznym lub nieprawidłową naprawą po zdarzeniach powypadkowych. Najpowszechniejszym objawem jest zapalenie się kontrolki airbag/SRS na tablicy wskaźników. Wiele samochodów rozszerza sygnalizację błędu o komunikaty na wyświetlaczu „Błąd Poduszek”, „Check Airbag System” czy „Service SRS”. Dodatkowo, system często rejestruje błąd w komputerze pokładowym – podczas diagnostyki odczytać można kod związany z przerwą lub wysoką rezystancją w konkretnej strefie SRS. Jeżeli nie kontaktuje np. wtyczka pod fotelem, komputer wyłączy wybrane poduszki lub cały system bezpieczeństwa aż do usunięcia problemu. W praktyce brak kontaktu to nie tylko światła ostrzegawcze, ale czasem także niemożność zaliczenia przeglądu technicznego (negatywny wynik badania), nieprawidłowe zadziałanie lub opóźnienie uruchomienia elementów SRS w razie wypadku. Warto zwrócić uwagę na sporadyczne zapalanie się i gaszenie kontrolki – to znak, że złącze jest tylko częściowo sprawne i problem może się nasilać. Innym objawem są pojawiające się błędy podczas ruszania fotelem (np. w samochodach z regulacją elektryczną). Usuwanie problemów z wtyczkami SRS wymaga precyzji i doświadczenia: nieumiejętne manipulacje mogą skutkować przypadkowym odpaleniem poduszki lub trwałym uszkodzeniem systemu.