Przeciążenie silnika elektrycznego podnoszącego szybę objawia się kilkoma bardzo charakterystycznymi symptomami. Najczęstsze to: 1) wyraźny spadek szybkości podnoszenia i opuszczania szyby – mechanizm wydaje się „zamulony”, szyba rusza powoli, zwłaszcza przy końcu zakresu ruchu; 2) przerywanie lub całkowite zatrzymanie się szyby w połowie drogi, często z towarzyszącym kliknięciem w przekaźniku sterującym; 3) wyczuwalny zapach przegrzanego lakieru lub plastiku (silnik nagrzewa się do wysokiej temperatury); 4) po serii kilku użyć silnik automatycznie odcina napięcie (zabezpieczenie termiczne), a przy ponowieniu próby po kilku minutach – tymczasowo działa poprawnie; 5) nasilenie hałasu pracy: buczenie, trzaski, „szorowanie” w mechanizmie; 6) okresowe przepalanie bezpiecznika przy próbach wielokrotnego użycia; 7) pojawianie się błędów w komputerze pokładowym pojazdu dotyczących mechanizmu szyb. Przyczyną przeciążenia bywa zatarcie prowadnic, zapieczenie przekładni, nagromadzenie brudu, niefachowy montaż. Zignorowanie tych objawów prowadzi do spalenia uzwojenia silnika i potrzeby jego kosztownej wymiany lub naprawy kompletnego mechanizmu szyb. Profilaktycznie należy regularnie sprawdzać prędkość działania szyb, dźwięki pracy oraz termikę silnika po kilku użyciach pod rząd.