Przerwa w dostawie napięcia do cewki zapłonowej prowadzi do natychmiastowych i bardzo wyraźnych objawów. Najważniejszym z nich jest całkowity brak iskry na świecach, co uniemożliwia uruchomienie silnika – rozrusznik kręci, ale silnik nie podejmuje pracy. W niektórych przypadkach silnik może odpalić na chwilę i natychmiast zgasnąć, jeśli napięcie pojawia się tylko sporadycznie. Objawem przerwy w zasilaniu cewki jest również brak reakcji silnika na przekręcenie kluczyka, brak charakterystycznego „łapania” na którymkolwiek cylindrze oraz intensywny zapach niespalonego paliwa z wydechu. W nowoczesnych autach komputer pokładowy szybko wykrywa brak napięcia i rejestruje błędy dotyczące układu zapłonowego, czujników lub przekaźników. Przerwa w dostawie napięcia może być spowodowana uszkodzeniem przewodów, przekaźnika, stacyjki, bezpiecznika lub problemami z masą. Diagnostyka powinna objąć sprawdzenie napięcia na złączu cewki przy włączonym zapłonie, kontrolę przewodów, przekaźników i stanu bezpieczników. Regularna kontrola instalacji elektrycznej i szybka reakcja na pierwsze objawy pozwalają uniknąć poważniejszych awarii i kosztownych napraw.