Przetwornica, czyli konwerter mocy (inaczej inwerter DC/DC lub AC/DC), jest kluczowym podzespołem w samochodzie hybrydowym – odpowiada za konwersję napięcia między baterią trakcyjną a silnikami i układami o niskim napięciu. Objawy jej awarii lub powolnego zużycia potrafią być bardzo różne, jednak najczęściej należą do nich: wyświetlanie komunikatu ostrzegawczego „check hybrid system” lub kodów błędów P0A94/P0A1A (usterki konwertera/inwertera), nagła utrata mocy pojazdu (pojawi się tryb limp home), szarpanie podczas przyspieszenia lub zjazdów, niemożność jazdy w trybie elektrycznym, szybkie rozładowanie lub brak ładowania baterii trakcyjnej, martwe wskaźniki akumulatora 12V i utrata funkcji wspomagania (np. kierownicy, klimatyzacji), niespotykane wcześniej piski lub świsty w okolicach komory silnika, wyraźne podwyższenie temperatury inwertera (czasem wyczuwalne ciepło przy obudowie). W niektórych przypadkach pojawia się też całkowita niemożność uruchomienia auta lub uruchomienie tylko w trybie serwisowym na bardzo krótkim dystansie. Zignorowanie objawów prowadzi do trwałego uszkodzenia układu wysokiego napięcia oraz ryzyka poważnych i kosztownych napraw.