Uszkodzony sterownik airbag (SRS ECU) może skutkować całkowitą utratą funkcjonalności systemu poduszek powietrznych. Najczęstsze objawy to świecąca się kontrolka airbag na desce rozdzielczej, niemożność wykasowania błędu pomimo kasowania go komputerem oraz wyraźny brak reakcji SRS w autodiagnostyce (tester podaje „brak komunikacji z modułem”). Odczytywane są często kody błędów typu B1000, B1010, U3000, informujące o problemach z komunikacją, zasilaniem lub pamięcią crash data. Częstym objawem jest również brak reakcji na aktywację napinaczy lub poduszek, a w niektórych przypadkach wyraźnie opóźnione działanie alarmu poduszki po włączeniu zapłonu. Awaria sterownika ujawnia się również sporadycznymi zapaleniami się i znikaniem kontrolki airbag podczas jazdy, brakiem możliwości uruchomienia poduszek po wykryciu kolizji lub sygnałem błędu po każdorazowym przekręceniu kluczyka. Często problem pojawia się po zalaniu auta, przepięciu elektrycznym, nieudanej próbie kasowania crash data lub złym podłączeniu wiązki. W takiej sytuacji sterownik należy naprawić (tzw. reball/podmiana pamięci) lub wymienić na nowy/zregenerowany, a układ całkowicie przekodować i zdiagnozować w serwisie.