Czujnik kąta skrętu kierownicy jest niezbędny dla prawidłowego działania systemów takich jak ESP, ABS, kontrola trakcji czy wspomaganie kierownicy. Zużycie lub awaria tego czujnika daje szereg objawów, które mogą być mylone z innymi usterkami układu kierowniczego lub zawieszenia. Najbardziej charakterystycznym symptomem jest pojawienie się kontrolki ESP, ABS lub wspomagania kierownicy na desce rozdzielczej. Kierowca może zauważyć utrudnione obracanie kierownicą, szarpnięcia, drgania, a nawet opóźnioną reakcję kół na ruchy kierownicą. Często pojawia się także problem z prawidłowym działaniem systemów stabilizacji toru jazdy – auto może nie reagować na poślizg lub nieprawidłowo rozdzielać siłę hamowania. W niektórych przypadkach samochód może „ciągnąć” na bok lub koła reagują z opóźnieniem na zakręty. Pojawienie się błędu czujnika na komputerze pokładowym powinno skłonić do natychmiastowej wizyty w warsztacie, ponieważ niesprawny czujnik kąta skrętu kierownicy stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa jazdy i uniemożliwia prawidłowe działanie wielu systemów asystujących.
Strona główna Systemy bezpieczeństwa i asystencia Jakie są objawy zużycia czujnika kąta skrętu kierownicy?