Instalacja systemu SRS (Supplemental Restraint System) w samochodzie to sieć kilku typów przewodów sygnałowych, zasilających i uziemiających. Oznaczenia kabli w złączu SRS różnią się w zależności od producenta oraz generacji pojazdu, jednak większość aut stosuje pewne uniwersalne zasady kolorystyczne i symboliczne, by ułatwić identyfikację i serwis. Najważniejsze z nich to: – Przewody wyzwalające airbag lub napinacz: żółte, pomarańczowe, często podwójne (dwa niezależne kanały wyzwalania zapobiegające przypadkowemu zadziałaniu przy zwarciu jednego z nich). – Przewód masowy SRS: zazwyczaj czarny lub brązowy, odpowiada za uziemienie sterownika i wszystkich elementów systemu. – Przewody diagnostyczne: szare, niebieskie lub zielone, odpowiadają za transmisję danych między sterownikiem SRS a komputerem głównym pojazdu (CAN, K-line). – Zasilanie sterownika/elementów: czerwone lub fioletowe przewody, zapewniające napięcie operacyjne z akumulatora. Przy złączach airbaga i napinaczy stosuje się też specjalne przewody z funkcjami bezpiecznikowymi (np. przewód z blokadą elektryczną, neutralizacją wyładowań elektrostatycznych czy opornikami symulującymi obecność detonatora podczas testów diagnostycznych). Charakterystyczne są również złącza koloru żółtego – stanowiące jednoznaczny wyróżnik SRS i innych komponentów wysokiego ryzyka rozładowania. Schematy podłączenia podane są zwykle w instrukcji serwisowej konkretnego modelu, a dla korelacji oznaczeń warto posiłkować się diagramami producenta. Przestrzeganie prawidłowości połączeń i korzystanie wyłącznie z oryginalnych wtyczek oraz przewodów minimalizuje ryzyko przypadkowego wybuchu czy nieprawidłowej pracy airbagów. Rozpoznanie przewodów według kolorów i oznaczeń to podstawa każdej naprawy i diagnostyki SRS – identyczny standard stosują zarówno japońscy, europejscy, jak i amerykańscy producenci aut.