Przekładnia planetarna w systemach e-CVT hybryd jest fundamentem płynności jazdy i efektywnego transferu mocy między silnikiem spalinowym, elektrycznym a kołami. Mimo wyjątkowej trwałości, z biegiem lat i przebiegu mogą pojawiać się charakterystyczne symptomy zużycia tego układu. Do podstawowych oznak należy: coraz głośniejsza praca przekładni (szumy, wycie, odgłosy ocierania), szarpnięcia lub opóźniona reakcja na zmianę położenia pedału gazu, a także odczuwalne drgania podczas przyspieszania bądź hamowania rekuperacyjnego. Zużycie przekładni planetarnej wiąże się też z pogorszeniem sprawności napędu – auto staje się powolniejsze, występują trudności z utrzymaniem prędkości przy wyższych obrotach, a moment obrotowy „zanika” zwłaszcza przy dynamicznej jeździe lub podczas jazdy pod górę. W niektórych przypadkach pojawia się także przegrzewanie przekładni (wykrywane przez komputer pokładowy), nieprzyjemny zapach płynu przekładniowego lub zauważalne wycieki z okolic obudowy. Częstą konsekwencją zaawansowanego zużycia jest miganie lub świecenie kontrolki „check hybrid system” na desce rozdzielczej lub zapisanie kodów błędów związanych z przekładnią (“P0A90”, “P0A94” itp.). Najlepszym sposobem potwierdzenia podejrzeń jest diagnostyka komputerowa transmisji, analiza przebiegu skanera oraz, w razie potrzeby, fizyczna inspekcja przekładni – demontaż filtra, sprawdzenie zanieczyszczeń (opilki metalu) i analiza lepkości oraz barwy płynu e-CVT. Zaniedbana przekładnia planetarna prowadzi z czasem do poważnych awarii, które mogą skutkować koniecznością naprawy lub nawet wymiany całej jednostki napędowej.